SVAREN PÅ FRÅGESTUNDEN

OM MIG

Hur gammal är du? Svar: Jag är 15 år

När fyller du år? Svar: 1 november

Vad skulle du vilja heta? Svar: den frågan har jag aldrig funderat över.. jag kan inte tänka mig själv i ett annat namn, så jag antar att jag vill heta sofia?
Varför just det namnet? Svar: för att jag heter de
Vill du var en tjej eller en kille? Svar: TJEJ!
Vad är dit favorit tv program? Svar: Ensam mamma söker är ett program som jag började se andra säsongen på med en person, och därefter såg vi även delar ur första.. sen nu har jag sätt den sista..Typ de enda programmet som jag har sätt hela säsonger.. annars är Mammas pojkar, vem kan slå Filip och Fredrik?, osv. hihi
Om du inte bodde i hörnefors vars skulle du då vilja bo? Svar: t.ex. Umeå! Ett större ställe skulle inte va helt fel.. men på ett sätt är det kul att bo här med (:
Vad är roligast innebandy eller fotboll? Svar: Förut tyckte jag innebandy var världens bästa sport, men efter jag bröt fotleden och inte kom igång riktigt vart de inte lika roligt, och därefter gick de så bra för i mig i fotbollen så..Fotboll är nog roligare just nu!
Fotboll eller innebandy? Svar: hmm.. fotboll
Favorit låt? Svar: Åh.. jag vet faktiskt inte, jag lyssnar på allt möjligt.
Film? Svar: har ingen favorit, med Twilight.. nästa new moon någon som sätt ?!?
Dator eller tv? Svar: dator
Mobil eller Kameran? Svar: Kameran helt klart^^
Dold talang? Jag anser att vifta på näsborrarna är en dold talang :]
Vem är den coolaste du känner? Svar: Carl.. förlåt denise och josse, men ni är också coola<3
5 udda saker om dig själv?
Svar:
1. klantig
2. mitt gull öra
3. sover fööör mkt(älskar min säng och att sova)
4. Tycker att sprutor och nålar inte gör ont alls, och inte ett dugg läskiga, (udda enligt mina vänner)
5. Jag opererade mig mellan halsen och näsan för att jag sov dåligt, ”snarkade inte lite vill jag lova..”
Vad älskar du att göra på fritiden? Svar: Idrotta, vänner, familjen!
Är du nöjd med din klass? Svar: oooja, de är jag verkligen , 9;4 (L)
Vad är din absoluta favorit färg? Svar: röd har jag alltid gillat.. sen tycker jag om lila.
Vars skulle du helst vilja bo storstaden eller landet? Svar: ibland vill jag bo mer centralt i en storstad.. men de är skönt att bo i ett litet samhälle också!
Favorit färg på skor? Svar: svart tro jag,
Favorit minne? Svar: Jag har så himla många olika minnen med flera personer så jag skulle kunna skriva hur mycket som hälst.. men när jag läste de här kom jag och tänka på när jag och jossan seglade med ledarn sebbe på konfan och jag ramla i vattnet ”Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp……plums”

Ngt som vi inte vet om dig? Svar: Att jag aldrig sög på en napp när jag var liten, och att jag aldrig bråkar med mina syskon..
Hur vill du se ut och varför? Svar: jag vet inte… jag kan egentligen inte tänka mig själv att vara någon annan en mig själv
Vad tkr du om wb's? Svar: dryyga! Har inte mer att säga
När känner du dig som lyckligast? Svar: När man är med den man älskar, och när jag är vid havet och tro det eller ej så känner jag mig lycklig när jag lyssnar på musik
GYMNASIET
Vad vill du gå på gymnasiet? Svar: de är en fråga jag ställer till mig själv varje dag. Jag vet inte vad jag vill gå, fundering på nått. Liknande med media eller bild och form, angående att de är mer foto i bild och form en media, men jag ska kolla vidare!
Vilken skola ska du gå på när du har gått ut? Svar: de vet jag inte heller.. de beror helt på vart jag hittar ett program som jag trivs med, men de lutar åt midgård hållet..
Har du bra betyg? Svar: ojj… jag har väl OK betyg, jag är inte den, Som har massa mvg och sånt, men jag klarar mig! Inga ig iaf
FOTO¤
Varför är det så roligt att fota? Svar: Att man kan få fram olika uttryck.På en människa och att man kan forma och bestämma själv vad man tycker om, att få fram fina bilder är bara roligare att spara och kolla på gamla minnen.
Vad gillar du mest att fota? ,porträtt landskap osv.. Svar: Jag gillar nog porträtt och sen gillar jag mkt att hålla på med egna saker och försöka göra saker att se mer levande ut, sen händer de väl att jag tar kort på djur blommor vatten landskap m.m.
Är du nöjd med din kamera? Svar: Ja jag är väldigt nöjd, jag rekommenderar den till alla som är nybörjare, jag själv funderar snart på att köpa nytt objektiv efter jul.. men inget kamera byte nu på ett tag, jag är dö nöjd!

Är det kul att ha foto på elevens val? om det är roligt, vad är det som gör det roligt? Svar: Ojaa de va jätte kul, jadu jag älskar att ta kort och redigera och fixa som jag vill.. och allt va mkt friahänder och de gillar vi ;);) ni ska få se bilder senare !

Vilken är din dröm kamera? Svar: Nikon d3x, Men de är ju som sagt bara en dröm kamera

VÄNNER♥

Vem har du roligast med? Svar: oj jag har roligt med alla mina vänner.. De finns inte att jag har roligast med någon speciell, alla mina vänner är underbara<3

Vem litar du mest på av dina vänner? Svar: jag litar på alla mina vänner, men jag brukar väl framför allt prata mest med amanda viccy och jessica när någonting har hänt

Vad heter din bästa vän? Svar: jag har bara bästa vänner, och dom vet om att dom är de.. ingenting jag behöver skriva, jag älskar er !

Många vänner eller få bästa vänner? Svar: Få bästa vänner

Hur länge har du känt dina bästa vänner? Svar: Viccy började jag väl vara med i början av 8an? Jessica har jag känt sen jag var pluttis, Amanda var jag väl nå gånger med i 6an och så.. men mest 7an 8an och nu 9an, mickan har jag känt sen förskolan, leticia sen hon flyttade hit.. hon var väl 2 ½ , Josse börja jag vara med nu i 9an, olle har jag varit med från och till.. + många fler

hur gammal är dem? Svar: 15, men lill jess är bara 14(a) sen har jag massa andra vänner.

Bästa vän? Svar: Alla mina vänner är dom bästa!

vilken person skulle du hälst vilja vara med just nu och varför? Svar: just nu vill jag nog egentligen bara sova.


BLOGGEN

Vad fick dig att börja blogga? Svar: Alla började göra de och jag tyckte de verkade roligt, som de nu är, Och då kan jag visa upp saker som ja tagit och redigerat sen finns de kvar som minnen också!

Vilka bloggar läser du mest? Svar: Foki , kissie, paow, dessie, supersofia, och vänners bloggar osv.. sen vill jag tipsa om en jätte Söt blogg som jag verkligen älskar !!!! MICHAELA DAHLSTRÖM

Varför kom du just på att bloggen skulle heter de den heter? Svar: jag vet inte riktigt varför jag valde just sofiansfoto… men de är för att jag bloggar mer om bilder och saker som jag själv åstadkommer, och då fick de bli de!

Vem kom på namnet? Svar: Jag själv

Varför bloggar du med bilder och lite text? Svar: För att de är en foto blogg!

Varför skriver du inte mer och mindre bilder? Svar: kolla upp så får du svaret (:

Vem skriver du om mest i bloggen? Svar: jag skriver inte spec mkt i min blogg, men isf är de väl om mina vänner och min familj

Varför skriver du just om den personen? Svar: dom är en del av mig och jag lägger ut bilder och text från mitt liv

Om du skulle ha en tävling på din blogg vad skulle de då vara? Svar: jag vet inte.. kanske nått liknande med veckans blogg.. eller någon slags foto tävling, men priset vet jag faktiskt inte vad de skulle kunna vara ;s förslag?

Hur skulle den tävlingen gå till? Svar: de får ni se när tävlingen kommer!

DJUR*

Vad är det bästa djur du haft? Svar: Har bara haft ett eget, och han har jag en.. min lille kanin emil :)<3

Hur många djur har du haft? Svar: i min familj hade pappa en katt förut, sen har vi massa fiskar.. sen emil

Hur ser ditt djur ut? Svar: så här ser han ut -> Han är en blandras mellan dvärgvädur och hermelin och jag har. Han är 3år men fyller 4a år 11 mars  och jag fick väl honom ca 10 veckor efter att han föddes.

Vilket djur är bäst? Svar: De finns många fina djur, men sina egna är väl en då de bästa?

JULAFTON

Vad önskar du dig i julklapp av kompisar? Svar: jag har alltid så svårt att säga vad jag önskar mig i julklapp till mina kompisar, jag blir glad vad de en är

Hur mycket ska det kosta mest? Svar: priset spelar ingen roll

Vilka ska du köpa till? Svar: Viccy, jessica, amanda som jag vet nu.. men de kommer bli fler, + familjen osv

Varför inte köpa fler till en kompis, ist för att ge alla ett var? Svar: För att jag vill ge alla mina vänner paket, och om jag hade nu bara en kompis skulle jag köpa för lika mycket till den som jag gör till var och en av mina nu, så de spelar ingen roll!

Vart ska du fira jul? Svar: Hemma i hörnefors med min familj och släkt

vem skulle du ge 100000kr till om du fick välja en kompis? Svar: varför inte låta alla få dela på pengarna?

MIKAELA

Vad tycker du om mig? Svar: Jag tycker du är hur fin som hälst, och förstår mig verkligen på ett sätt som inte många gör.. du har lika dålig humor som mig, jag älskar dig vännen <3

Hur är jag som person? Svar: Snäll, glad, rolig osv.. visst kan vi tjaffsa ibland..men de löser sig alltid <3

Hur ofta vill du egentligen vara med mig? Svar: Så ofta som jag och du hinner och har tid (:

Hur bra kompis är jag på en skala 1-10 ? Svar: 10!

Vilken plats är jag som din kompis av 1,2,3 upp till så många kompisar du har? Svar: Jag ger inte mina vänner olika platser, alla är nummer 1

Vill du fara utomlands med mig någon gång? Svar: Ja varför inte :D?

Isf vart vill du fara då? Svar: jordenrunt

Varför just dit? Svar: hm.. roligt?

Hur mycket tro du det kan kosta? Svar: allt för mycket

Har du varit där förut? Svar: Nä, eller jag har varit i turkiet och spanien

Isf om du har det var det fint där? Svar: oja de är mkt fint

Hur såg det ut? Svar: hm.. beror på vart man var (a)? jag kan visa bilder för dig sen

Hur varmt var det där? Svar: lagom varmt för oss

Varför vill du ditt en gång till fast med mig? Svar: Alltid roligt med en vän!

Vill du ens fara ditt med mig, eller vill du ta med någon annan kompis dit? Svar: ja de är klart, jag skulle vilja fara med alla mina vänner om de bara gick

KILLAR/TJEJER ;*

Hur ska din dröm kille se ut? Svar: Jacob Black -> 

Varför ska han just se ut så? Svar: som sagt drööööm kille!

Varför ska han inte vara ful? Svar: sorligt nog går utsidan före insidan

Varför ska han vara snygg? Svar: mums ju

Tar du killar på utsidan? Svar: visst räknas insidan, men de är alltid utsidan som ger insidan en chans, men nej jag tar inte bara killar på utsidan..

Om du var lebb, vad skulle du tänka då? Svar: de vet jag inte eftersom jag inte är lebb..

Hur ska en tjejs kropp se ut? Svar: jag anser att de inte finns något sätt på hur man ska se ut, alla ser olika ut och alla är fina.. man gör vad man vill med sin kropp ens eget val

Hur ska en killes kropp se ut? Svar: samma svar som ovanför!

Varför ska dom just se ut så? Svar: man väljer själv hur man vill se ut.

Ditt bästa förhållande? Svar: Jonathan, Sebastian

 


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0